Montessori a csecsemőkorban 1.

A kutatások azt mutatják, hogy a gyermek életének első öt éve a legfontosabb időszak az agy fejlődéséhez. Ebben az időszakban az agysejtek olyan kapcsolatokat hoznak létre, amelyek megalapozzák az összes jövőbeli tanulást. Ezeket az útvonalakat meg kell őrizni, ismétléssel és konzisztenciával, hogy megjegyezzék a kapcsolatokat. A kapcsolatok hálózata befolyásolja az intellektuális kapacitást, a memóriát, a problémamegoldást és a nyelvet. A kapcsolatok többségét kora gyermekkorban, különösen az élet első évében végzik.

A születéstől kezdődően a szülő legfontosabb feladata, hogy a lehető legteljesebb mértékben érintkezzen a gyermekével. Te vagy a gyermeked legjobb tanára. A csecsemő agyát úgy tervezték meg, hogy  legjobban az emberi interakcióból tanuljon. A szakértők azt javasolják, hogy sokat beszéljünk a gyerekekkel. Minél többet hallja a baba a nyelv mintáit, annál könnyebb a nyelvtanulás. A 3 éves korosztálynál akikhez gyakrabban beszélnek, azoknak a  gyermekek IQ-ja 1,5-szer magasabb, mint azoknak a  gyermekeknek, akikhez nem. Mire eljutnak az általános iskolába, sokkal erősebb olvasási, helyesírási és írói készségeik vannak. Mondd ki tevékenységeidet a napod során, vagyis beszélj mindent, amit csinálsz és mindent, ami történik. Miután a babád elkezdett gagyogni, akkor a “csecsemő” beszélgetni kezd. Kérdezd meg a babát, majd hallgass és várd a reakcióját. Ez a fajta kölcsönhatás segíteni fog a szociális és érzelmi készségek fejlesztésében. Javasoljuk, hogy a szülők minden nap, a születéstől kezdve olvassanak gyermeküknek.

Mivel a látás egyike a legkevésbé fejlett érzékeknek születéskor, jó ötlet a baba fejlődéséhez, hogy a szülő stimuláló képet nyújtson elé . A születéskor a baba retinája nem teljesen kifejlődött. A felnőtt retina különböző fényt és színt különböztet meg, de az újszülött retina csak a nagy és a sötét, illetve a fekete-fehér közötti kontrasztot képes észlelni. Észreveheted te is, hogy a baba nagy kontrasztú tárgyakat, például sötét keretes tükröt vagy sötét függönyöket néz a fehér fal előtt.

A csecsemőstimulációs kártyák fekete-fehér mintás kártyák, amelyeket a baba előtt vizuális stimulációs eszközként tartasz. A kutatások azt mutatják, hogy a csecsemőstimulációs kártyák megnyugtatják  a babát, növelik a koncentrációs készségeket, fokozzák a természetes kíváncsiságot és ösztönzik az agysejtek kapcsolatainak kialakulását. Letöltheted a 10 ingyenes csecsemőstimulációs kártyát ha feliratkozol az oldal alján hírlevelünkre.  A kártya leghatékonyabb távolsága a baba szemétől 8-12 cm. Rögzítheted a gyermekágyhoz, a pelenkázó asztal melletti falhoz, az autó babaüléséhez, vagy csak mutasd azt a gyermeked számára, és hagyd, hogy a baba megnézze, amíg elveszíti érdeklődését. Ezek a kártyák az újszülöttek számára akár 5 hónapig is megfelelőek. Győződj meg arról, hogy a baba éber és aktív, miközben ezeket a kártyákat mutatod neki.

 

14 hozzászólás “Montessori a csecsemőkorban 1.” bejegyzéshez

  1. Köszönöm a cikket. A családban mindig nagy figyelmet fordítottunk és igyekeztünk alkalmazni a Montessori szemléletet.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .