Miért éppen mi?

 

Szeretnéd ha a gyermeked ebben a rohanó világban egy csendes lelassult letisztult közegben, egyszerű mégis életszerű eszközök mellett fejlődne, miközben kielégül a szocializációs igénye is???

1,5-4 éves korban már fontos a társakkal való egymás mellett, később pedig a közös együtt játszás. De nem mindegy, hogy milyen közegben ismerkedik a számunkra legfontosabb kincsünk.

Mi  Montessori szemléletben vezetjük a gyermekfelügyeletünket, ahol a nevelő alakítja ki az előkészített környezetet, mely a gyermekek életkorához illeszkedik. Ebből a kicsi maga választja ki azt az anyagot, amellyel foglalkozni szeretne, játszik-dolgozik vele, belső érdeklődés alapján, saját akaratából járja végig a megismerés útját. A pedagógus csak segít, bemutat, ha kéri a gyermek, de hagyja egyénileg dolgozni – játszani. Így érvényesül a megismerési folyamatban az érdeklődés, és  a személyiség központúság. Hagyjuk a gyermeket  kibontakozni. A tapasztalatok szerint a tehetséges gyermekek szinte szárnyalnak egy ilyen nevelői attitűd mellett.

Míg a hagyományos pedagógia szerint a gyermek érzékszerveit egyszerre működteti, addig a Montessori külön eszközöket fejlesztett ki az egyes érzékszervek  kiművelésére. Az eszközökkel való gyakorlás hatására az érzékszervek kifinomulnak (látás, hallás, tapintás, szaglás) és egy magasabb fokon integrálódnak.

A hétköznapi tevékenységekben  kivehetik a részüket  pl. felterítheti a saját terítékét, ha kiborít valamit segédkezhet a feltakarításában, elkészítheti velünk a saját reggelijét, uzsonnáját, természetesen mindig csak a saját életkorának megfelelő módon, hogy minden feladat elvégzésekor sikerélménye legyen. Időnként közösen sütünk, főzünk, kertészkedünk.

Egész évben az évszakok és a jeles napok adják meg tevékenységünk irányvonalát. A mondókák és dalok, átszövik a mindennapjainkat, így megvalósul az anyanyelvi nevelés feladata is.

Speciális eszközeink segítségével élesítjük egyenként a gyermekek érzékszerveit.

Látás fejlesztése  – színek, formák, párosítása

Hallás fejlesztése- különböző hangok felismerése, párosítása

Tapintás fejlesztése- különböző textúrájú anyagok tapintása, párosítása

Szaglás fejlesztése- illatok párosítása képekkel

motorosok

Fontos fejlesztési terület a gyermekek nagy izmainak fejlesztése. A nagy mozgásokkal kapcsolatos készségek a test nagy izmainak helyes használatát foglalják magukba. Az udvari játékok  ezek fejlesztésére a legalkalmasabbak, hiszen elég tér és eszköz áll rendelkezésre a megvalósításukhoz. Természetesen a mondókás tornák során, sorversenyek, akadálypályák használata közben  is erősíthetjük az izomzatot.

A finom motorika képessége a kis izmok használatát igénylő mozgásformák kivitelezését jelenti. Pl. az ujjak kis izmainak fejlesztése előkészíti a későbbi ceruzafogás képességét. A Montessori játékok szinte mindegyikét 3 ujjas tárgyfogással mutatjuk be, így a kis izmocskák állandó erősítése biztosított.

 

Matatófalunkon csupa finom motorikát, érzékszervet fejlesztő eszközt helyeztünk el.

Amit még kiemelkedően fontosnak tartunk programunk során, az a csend gyakorlat. A gyerekekkel egy kialakított rendszer szerint minden nap egy kis időre elcsendesedünk. Beszéd nélkül, csak mozdulatokkal végezzük a feladatokat. A csend már ebben a korban is elvarázsolja a gyerekeket. A csend hatással van az összes érzékszervünkre. Jobban érzékeljük saját magunkat is.

Ez a játék jó hatással van az idegrendszerre, hiszen a rohanó világban lelassulunk, elcsendesedünk.

Remélem kedves látogató téged is magaddal ragadt az az érzés amellyel mi tervezgetjük  munkánkat.

Természetesen a legfontosabb, hogy örömteli, boldog napokat adjunk minden hozzánk látogató kisgyermeknek, s általuk nektek szülőknek is. Ezt pedig közös munkával együttesen érhetjük el!

Ehhez a közös feladathoz várjuk szeretettel azokat a szülőket akik maguk is hasonló gondolatok mentén szeretnék nevelni, fejleszteni, csöppségüket !